Hvalpen: en fremtid hos politiet

Den første vaccination

Tiger er en 3 måneder gammel schæferhund. Hvalpen skal have sin første vaccination nu og revaccineres igen om en måned. Han har fået ormTiger er 3 måneder gammel.ekur et par gange og fodres med en god fuldkost, som er  velegnet til hurtigvoksende hunde. Han vejer 14 kg.

Tiger kan se frem til et spændende liv som politihund. Hans fremtidige arbejdsplads er hos Viborg Politi. Han skal dog igennem flere prøver, før han kan godkendes til aktiv tjeneste. Der stilles helt specielle krav til en politihund: hunden skal være en god familiehund men skal samtidig kunne bide fra sig, når pligten kalder.  Tigers forgænger blev f.eks. kasseret, fordi han var for blid! Tiger skal igennem adskillige prøver for at vise, at han er mentalt egnet som tjenestehund. Udover det mentale skal Tigers fysik være i orden. Hofter og albuer skal fotograferes ved 6-8 måneders alderen for at være sikker på, at han er fri for dysplasi. Derefter skal han fotograferes igen, når han er over et år gammel for at få den endelige godkendelse.

Vi har fået lov til at følge Tigers karriere her på siden.

Den anden vaccination

Tiger er kommet til den anden hvalpevaccination.  Han er vokset pænt og er nu oppe på 17 kg.Tiger er næsten 4 måneder gamle

16 måneder gammel

Tiger er blevet voksen. Han har lige klaret kåring til politihund.  Han skal vaccineres og få en sundhedsundersøgelse.

Tiger kigger mod udgangen                                   Tiger får sin årlig sundhedsundersøgelse

Tiger kigger mod udgangen

Tiger får sin årlig sundhedsundersøgelse